پوست وزیبایی

Main My profile designer
در باره ي ما

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند روزانه
هاستhttp://" title="سایت بازرگان">سایت بازرگان
تبادل لینک
تبادل لینک
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک
درج آگهی رایگان
واضح
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون
:: تمام پيوندها ::
جستجو در سايت
"لطفا از کلمات کليدي براي جستجو استفاده کنيد !!!


طراح قالب

Www.LoxBlog.Com
مراقبت از مو


چگونه از موهايمان مراقبت کنيم؟


اين روزها اگر سري به بازار لوازم آرايش بزنيد با محصولات مختلفي براي مراقبت و حفظ حالت و زيبايي موها هم مواجه خواهيد شد؛ از انواع سرم‌ها و کرم‌ها گرفته تا موس و ژل. اما آيا مي‌دانيد که روش استفاده از هريک از اين محصولات چگونه است و کدام محصول براي چه کسي مناسب‌تر است؟ اگر نمي‌دانيد بد نيست نگاهي به اين مقاله بيندازيد...


سرم مو

سرم‌هاي مو براي براق‌کردن موها، ترميم موهاي آسيب‌ديده و پيشگيري از ابتلا به موخوره وارد بازار شد. سرم مو بايد پس از استحمام و در حالي که موها کمي نم دارند، ابتدا به کف دست ماليده و سپس موها با آن ماساژ داده شوند. بهتر است که فقط ساقه و نوک موهاي خود را به سرم مو آغشته کنيد و از تماس آن با ريشه موهايتان تا حد امکان جلوگيري کنيد. در برخي از موارد به دليل تماس مداوم سرم با ريشه موها، فرد مصرف‌کننده دچار شوره سر يا ريزش موي ناحيه‌اي مي‌شود. البته ممکن است هيچ کدام از اين مشکل‌ها براي شما پيش نيايد، اما احتياط شرط عقل است. اگر موهاي خشکي داريد، مي‌توانيد از سرم موهايي بر پايه چربي استفاده کنيد تا علاوه بر درخشندگي، چربي سلول‌هاي موهايتان هم حفظ شود. در عوض اگر موهايتان چرب است، به شما توصيه مي‌کنيم از سرم‌هايي بر پايه آب براي نرمي و درخشندگي موهاي خود کمک بگيريد. سرم موهاي ويتامينه از انواع عادي آنها بهتر هستند. راستي! يادتان باشد که بهتر است اتو يا سشوار کردن موي خود را پس از آغشته کردن آن به سرم مو انجام دهيد تا موهاي صاف و در عين حال، براقي داشته باشيد. سرم مو به هيچ عنوان مانند ژل‌ها، پوسته پوسته نمي‌شود و چسبناک نيست. به علاوه، مي‌تواند وز موها را هم به سادگي بگيرد. به همين دليل هم طرفداران زيادي در بين مو فرفري‌ها دارد.


موس مو

هدف اصلي از توليد موس‌ها، حالت دادن يا حفظ حالت موها بوده است. معمولا موس‌ها درجه‌بندي دارند. هرچقدر درجه آنها بالاتر باشد، ميزان حالت‌پذيري مو هم به کمک آنها بيشتر مي‌شود. مثلا قدرت حالت‌دهي موس شماره 1 از موس شماره 3 به مراتب کمتر است. موس‌ها محصولاتي کف‌مانند (مثل خمير ريش) هستند که شما مي‌توانيد پس از استحمام، مقداري از آن را در حالي که موهايتان کمي نم دارد، کف دست خود اسپري کنيد و موها را با آن ماساژ دهيد. استفاده از موس، هيچ محدوديتي ندارد و شما مي‌توانيد تمام موهاي خود را از ساقه تا ريشه با آن ماساژ دهيد. اگر موهايتان کمي حالت‌دار است، مي‌توانيد پس از خيس کردن، آنها را با موس شماره 5 ماساژ دهيد و بلافاصله موهايتان را با سشوار و به صورت نامرتب خشک کنيد. در اين صورت، موهايي فر و زيبا خواهيد داشت. موس‌هاي شماره 1 تا 3 براي موهاي فر و شماره 4 به بالا براي موهاي لخت و صاف مناسب‌تر هستند. با بالا رفتن شماره موس، موهاي شما هم پس از استفاده از آن خشک‌تر خواهد شد. بنابراين اگر موهاي خشکي داريد، از موس‌هاي ملايم شماره 1 يا 2 استفاده کنيد. اين را هم بگوييم که در خريد موس‌ها نبايد خسيسي کنيد. معمولا موس‌هاي مرغوب‌تر، موها را نرم‌تر مي‌کنند و عطر بهتري هم دارند. يادتان باشد که استفاده از موس براي افراد مبتلا به آسم و آلرژي اصلا مناسب نيست. اين محصولات عطر زيادي دارند و مي‌توانند باعث آزار بيماران مبتلا به آسم و آلرژي شوند.

ماسک مو و کرم مو

ماسک‌هاي مو هم جزو محصولات نسبتا تازه‌وارد به بازار زيبايي هستند. اين محصولات با هدف مراقبت از موها و ترميم موهاي آسيب‌ديده و رنگ‌شده به بازار آمده‌اند. نحوه استفاده از ماسک‌ها به اين صورت است که پس از شستن موها با شامپو و آبکشي آنها، کمي ماسک مو را کف دستتان بريزيد و به آرامي موهاي خود را با آن ماساژ دهيد. حالا با توجه به نوع و مارک ماسک مو، اين محصول بايد 5 تا 15 دقيقه روي موها بماند و سپس آبکشي شود. ماسک مو براي افرادي که موهاي خشک، وز يا رنگ‌شده دارند، بسيار مناسب است و موي آنها را بسيار نرم و لطيف مي‌کند. استفاده از ماسک مو نياز به مصرف نرم‌کننده را در افرادي که موهاي خشکي دارند هم از بين مي‌برد. برخي از افراد به شدت به انواعي از ماسک‌هاي مو واکنش نشان مي‌دهند و دچار ريزش مو مي‌شوند. بنابراين اگر بعد از شستن موهاي خود با ماسک مو حس کرديد که دچار ريزش موي غيرطبيعي شده‌ايد يا موهاي کم‌پشتي داريد، قيد استفاده از اين محصول را بزنيد. کرم مو، محصولي قديمي با فرمولي ساده و بر پايه چربي است. اين محصول براي افرادي که موهاي خشکي دارند، بسيار مناسب است. کرم مو بايد به منظور پيشگيري از ايجاد موخوره در موهاي خشک، فقط به نوک و ساقه موها ماليده شود. در صورت آغشته کردن کل موها به کرم مو، به طور حتم با موهايي چرب و نامرتب که ظاهر کثيفي هم دارند، مواجه خواهيد شد. استفاده از کرم مو حالتي چسبنده به موها مي‌دهد و ممکن است در صورت خوابيدن روي زمين، کرک فرش به موهايتان بچسبد و ظاهر نامناسبي براي موهايتان درست کند.


ژل و تافت

هردوي اين محصولات براي حفظ حالت موها به بازار آمده‌اند. استفاده از اين دو محصول مي‌تواند موها را به شدت خشک و شکننده کند. ابتلا به موخوره هم جزو شايع‌ترين عوارض استفاده از ژل و تافت است. به همين دليل به افرادي که موهاي خشکي دارند، توصيه مي‌شود که به هيچ عنوان سراغ چنين محصولاتي نروند. آنهايي هم که موهاي چرب يا معمولي دارند، بايد مصرف ژل يا تافت را به مواقع و مراسم‌هاي خاصي مانند جشن عروسي محدود کنند. اگر موهاي بلند خود را به ژل يا تافت آغشته کرده‌ايد، حتما پيش از شستن آنها با شامپو، از يک نرم‌کننده ملايم کمک بگيريد تا دچار ريزش موي منطقه‌اي و موقتي يا گره خوردن موهايتان در هم نشويد.

منا بع Hair Care, WebMD

 

 موسسه فرهنگی ابن سینا



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:مراقبت از مو,سرم مو ,ژل مو,موس مو,کرم مو,تافت,,|


آخرين مطالب
خرید محصولات 18
جدیدترین محصولات
خرید محصولات 3
خرید محصولات 2
خرید محصولات 1
لاک ناخن
مراقبت از مو
چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم


موضوعات
مراقبت های پوستی درمان تیرگی دورچشم چه ضد افتابی یخریم پلینگ پف دور چشم دوست و دشمن پوست خشکی پوست رژیم هنرپیشه های هالیوود رژیم خوب برای پوست بد چگونه جای جوش را از بین ببریم مراقبت ازمو ایا گن لاغری موثر است دستگاه ها بخار موثرند رزیم شفاف سازی پوست چگونه جای جوش را از بین ببریم دارو جوان کننده پوست
پيوند وبلاگ

ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست وزیبایی و آدرس fshaya.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

آرشيو
آبان 1391
مهر 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
نويسندگان
نويسنده وبلاگ :
parnia
آمار سايت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS
لوگوي دوستان
موزيک و کد جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 44067
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content